• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Інформація про заклад

Методична робота

/Files/images/mult24.jpg

Перспективний план роботи

«Правове виховання дітей дошкільного віку»

Завдання:

- Створення умов для формування у дітей правової компетентності;

- ознайомлення дітей відповідає їх віку формі з соціально - правовими нормами і правилами поведінки;

- виховання у дітей шанобливого і терпимого ставлення до людей незалежно від їх походження, мови, статі, віку;

- сприяння процесу формування у дітей почуття власної гідності своєї думки і навичках його прояви;

- надання необхідної допомоги сім'ям у питаннях правового виховання дітей. Підтвердити доцільність проведення подібних занять вихователями.

Робота з дітьми.

Вересень

1 "Що таке право?".

Познайомити дітей з поняттям "Право". Виховувати повагу до прав людини. Сприяти вихованню правової культури. Права, обов'язки, держава, деклорация.

2. "У кожного є ім'я"

Формування уявлень про ім'я, традиції іменування людей у відповідності з віком і роль імені в житті людини. Ім'я, імена, прізвище, по батькові, вік

Жовтень

1."Сім'я - сім Я". Поглибити уявлень дітей про сімейне благополуччя і про захист прав дитини членами сім'ї. Благополуччя, дружна родина, родичі, любов, турбота, повага, захист, обов'язки, права

2. "В гостях добре, а будинку краще". Формування уявлень про потреби людини в житлі і право на житло. Будинок, квартира, кімнати, мешканці, порядок, безлад, продукти, магазин, гроші.

Листопад

1. "Як дружити без сварки". Формування у дітей навичок безконфліктного поведінки і спілкування. Добро, зло, образа, обман, покарання, переживання, засмучуватися.

2. "За своє постою, а чуже не візьму". Формування уявлень про власності, особистих речах. Особисті речі, загальні речі, чуже, своє, покарання, шкоду, що брати чужі речі без дозволу (красти)

Грудень

1. "Хочу чи треба?" Розвиток самостійності і відповідальності, формування навичок спільної діяльності, Допомога, вчинок, піклуватися, доглядати, образа, прощення, дружба, друг, привітно, співчуття.

2. "Погано тому, хто добра не робить нікому". Формування шанобливого ставлення дітей один до одного і навичок безконфліктного поведінки і спілкування. Образа, сварка ,поганий вчинок, зло, добро, зло, жадібність, щедрість.

Січень

1. "Чого в іншому не любиш, того й сам не роби". Закріплення елементарних правил поведінки в дитячому садку, формування навичок ввічливого поводження та поведінки. Повага, терпіння, увага, розуміння, правила, добрий, ввічливий, уважний, чуйний, нежадібних..

2. "Секрети ввічливості". Ознайомлення з правилами ввічливого ставлення до інших людей та формування у дітей навички ввічливого поводження. Повага, правила, ввічливість, Ви, ти, прізвисько, насмішка, ввічливі слова, до побачення, привіт і ін.

Лютий

1. "Діти і дорослі ". Поглиблення уявлень про відмінності людей різної статі та віку та їх соціальних ролях. Хлопчик, дівчинка, тітка, дядько, дідусь, бабуся, вік, допомога, турбота.

2. "Життя дається на добрі справи". Виховання доброзичливого ставлення до людей. Повага, вік, похилий, старість, дитинство, допомогу, добрі справи.

Березень

1. "Хто де живе?". Ознайомлення дітей з різними країнами і народами Країна, народи, географічна карта, іноземний, національність, раса, віра, подібності, відмінності

2. "Моя Батьківщина".Формирование уявлень про свою країну, головному місті Росії і поваги до своєї малої батьківщини. Країна, батьківщина, Росія. Росіяни, столиця, місто, прапор, герб, територія.

Квітень

1. "Праця та відпочинок". Познайомити з правом на працю і відпочинок. Закріпити розуміння того, що кожна людина потребує як у праці, так і у відпочинку Праця, робота, допомога, обов'язки, відпочинок, дитячий працю, працю дорослих.

2. "Грамоті вчитися завжди в нагоді". Розширювати уявлення дітей про роль освіти в житті кожної людини. Знання, навчання, освіта, грамотний.

Травень

1. "Кожна маленька дитина повинна це знати з пелюшок". Формування у дітей навичок безпечної поведінки у взаєминах з дорослими і однолітками в громадських місцях, Правила, порушник, злочинець, безпека, увагу, заборонено, смерть, травма.

Діагностика рівня засвоєння дітьми знань і навичок

№ п/п Назва. Термін Завдання.

1 Збори «Права батьків, права дітей» Вересень. Виявлення рівня правової культури батьків.

Згуртування колективу батьків і дітей для досягнення загального результату.

2 Папка - пересувка «Права дітей» Жовтень

3 Буклет «Що в імені тобі моєму...» Листопад

4 «Заохочення і покарання» - вісім правил для дорослих Грудень

5 Консультація «Дитяча лож за і проти» Січень

6 Пам'ятка «Жорстоке поводження з дітьми» Лютий.

7 Консультація «чи Розуміємо ми своїх дітей?» Березень

8 Збори «чи Вміємо ми вирішувати конфлікти з дітьми» Квітень

9 Анкетування батьків. Травень.

№ п/п Назва. Термін Завдання.

1 Анкетування педагогів. Вересень. Виявлення рівня правової культури педагогів.

Надання необхідної допомоги в питаннях правового виховання дітей.

2 Буклет «Конвенція про права дитини» Жовтень

3 Пам'ятки «Жорстоке поводження з дітьми» Листопад

4 Консультація «Правове виховання в дитячому садку» Грудень

5 Консультація «Чому діти різні?» Січень

6 Консультація «Дотримання прав дитини в дошкільному закладі» Лютий.

7 Презентація «Правове виховання дітей старшого дошкільного віку» Квітень

8 Виставка матеріалів по темі. Травень

Право - це сукупність встановлюваних і охоронюваних державною владою норм і правил, що регулюють відносини людей у суспільстві.

Правова культура включає в себе безпосередні дії людини, її поведінку в різних, часто непередбачених, життєвих ситуаціях. Вона передбачає вміння і готовність особистості вирішувати свої життєві проблеми, жити серед людей, спілкуватися з ними, орієнтуючись на морально-правові норми.

Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури. Ознайомлення з правами носить пропедевтичний характер і готує дитину до засвоєння демократичних цінностей і прав людини в подальшому.

Дітям-дошкільнят доступні лише самі загальні уявлення про свої права і свободи, закріплених у міжнародних та державних документах, а також способи їх реалізації в різних життєвих ситуаціях.

Це ставить перед педагогами дошкільних установ такі завдання: - Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права; - Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей; - Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.

Вирішенню цих завдань сприяє правове виховання і навчання правам людини. Перш ніж познайомити дитину з правами, його треба підвести до усвідомлення себе як особистості, повноцінного члена суспільства, розуміння своєї індивідуальності та людської гідності.

Правове виховання дошкільника починається з виховання у нього почуття власної гідності, поваги до самого себе. Тільки поважає самого себе і свої права людина здатна по-справжньому поважати інших людей та їх права. Тому в дошкільному закладі і сім'ї необхідно створити атмосферу визнання індивідуальності дитини, поваги його особистості, а самій дитині надати можливість реалізовувати свої людські права Він повинен володіти свободою вибору, проявляти активність, ініціативність, самостійність, мати можливість висловлювати власну думку, проявляти шанобливе ставлення до думки інших, вміти надавати допомогу і приймати її. Без цього не можуть розвиватися такі необхідні кожній людині громадянські якості, як активність, самостійність, рішучість, відповідальність.

Виховання в дусі прав людини спрямоване на формування у дитини почуття справедливості, загальної рівності прав і можливостей. Тому неприпустимі несправедливість, заходи впливу, принижающие людську гідність дітей, порушують їх право бути коханими, рівними серед інших.

Правова освіта дошкільнят передбачає ознайомлення юних громадян з конкретними і зрозумілими їм правами.

Дітям доступні такі чотири групи прав:

1. Права на гідне існуванняі, виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу батьків, громадянство.

2. Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.

3. Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.

4. Права на свободу слова, думки та діяльності.

№ Назва заходу Термін виконання відповідальні

1. Ознайомлення з планом роботи Протягом тижня Протягом тижня Вихователі

2. Анкетування «Що я знаю про права дитини?» Вихователі

3. Консультації: «Конвенція ООН про права дитини» «Методи виховання правової культури» Вихователі

4. Виставка дидактичних ігор та вправ з правового виховання Вихователі

5. Збагачення методичного кабінету інформаційними та дидактичними матеріалами Вихователі

6. Заняття по всіх вікових групах «Захисти мене від лиха і зла, бо я ще дитина мала» Вихователі

7. Бесіда з дітьми на тему: «Конвенція ООН про права дитини» Вихователі середніх груп

8. Ігри та вправи з дітьми з правового виховання Вихователі середніх груп

9. Розгляд ілюстрацій та розповіді вихователя за статтями Конвенції ООН «Про права дитини» Вихователі старших груп, музкерівник

10. Розвага «Подорожі їжачка” (інформаційні діалоги в музично-художньому розвитку) Вихователі старших груп, музкерівник

11. «Права дитини знай та захищай» Конкурс з вихователями та дітьми старшої групи

12. Виставка дитячого малюнку «Я маю право на освіту» Вихователі, діти

13. Анкетування батьків на тему «Що ви знаєте про права дітей» Вихователі, батьки

14. Консультація «Один дома» Вихователі раннього віку

15. Практичні поради батькам з правового виховання Вихователі середніх груп

16. Збагачення етнографічних осередків Вихователі всіх груп, батьки

Кiлькiсть переглядiв: 28

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.